Wystąpienia 41-60 z 524
Mt 18,25 A gdy [ich] on nie miał [skąd] *ołożyć] kázał go pán jego zaprzedać i żonę jego i dzieci i *wszystko] co jedno miáł a [stąd dług] odłożyć,
Mt 18,27 Gdzie pán slutowáwszy się nad sługą onem, wypuścił go [ z tego] i dług mu odpuścił,
Mt 18,28 A wyszedwszy on to sługa, nalázł jednego C towarzysza swégo, który mu był winięn sto *groszy] i popádwszy go dusił ji rzeknąc *oddáj] mi coś winien,
Mt 18,29 Padwszy tedy towarzysz je(go) prosił go rzeknąc, mij cierpliwość nadę mną a oddám ci wszystko.
Mt 18,30 Leć on nie chciáł, ale szedwszy *wsadził go do *cięmnice] ażby oddał co był winięn.
Mt 18,32 Tedy wezwáwszy go pán je(go) rzecze mu. Sługo zlośliwy wszystekęmci on to dług odpuścił żeś mię prosił,
Mt 19,3 I przyszli k'niemu Phariseuszowie kusząc go i rzeknąc mu, Godzi li się człowiekowi opuścić żonę swoję * z ktoryjkolwiek] przyczyny?
Mt 20,19 i podadzą go poganum na pośmiéwanie, na biczowanié i na ukrzyżowanié, a trzecié(go) dnia wstanie zasię.
Mt 21,7 przywiedli oślicę i oślę, i włożywszy na nie szaty swoje, wsadzili go na nię
Mt 21,38 A winiárze ujrzáwszy syna, rzekli *tak] sobie, Toć jest dziedzic, Podźmy zabijmy go i *posiądźmy] dziedzictwo je(go),
Mt 21,39 A *uchwyciwszy] ji, wyrzucili [go] précz z winnice i zabili [ji]
Mt 22,13 Tedy rzekł Król tym ktorzy na posłudze byli, związawszy mu nogi i ręce wyrzućcie go w cięmność B názewnętrzniejszą, Tam będzie płacz i skrzytanie Mt 22,15 Tedy poszedwszy Pharyseus Mt 22,22 A [oni] gdy to usłyszeli zdziwili się i poszli precz opuściwszy (go). Mt 22,23 W on to dzień, przyszli do niego Saddukeuszowie, ktorzy powiedają żeby zmártwychwstanié nie było, i pytali go Mt 22,35 i spytáł go jeden z nich C zakonu doktor niektory, kusząc go i mowiąc, Mt 22,43 Powie im, Jakoż tedy Dawid w duchu zowie go panęm rzeknąc? Mt 22,45 Jeśli go tedy Dawid zowie panęm, jakóż jest jego synęm? Mt 23,15 Bieda wám Doktorowie i Pharyseuszowie obłudni, że kążycie morze i zięmię abyście jednego *nowożydowina uczynili, a gdyby się zstáł czynicie go synęm potępieniá *tyle dwój jakoście sami].